Wybieraj, porównuj i zamawiaj online w najlepszych cateringach dietetycznych w Polsce
motywacja do odchudzania

Te 3 narzędzia ułatwią realizację postanowień w 2022 roku

Autorką artykułu jest dietetyczka Natalia Szwed-Kisielewicz

Skoro czytasz ten artykuł to przypuszczamy, że jesteś dietetycznym weteranem. Pamiętasz swoją pierwszą przygodę z odchudzaniem? Wtedy wszystko wydawało się iść w dobrym kierunku, kilogramy spadały, a samopoczucie rosło. Któregoś jednak dnia waga przestała spadać. Powoli, ukradkiem, kilogram po kilogramie Twoja waga rosła. I stało się: kilogramy wróciły do pierwotnego poziomu lub – o zgrozo!- nawet wzrosły jeszcze bardziej. 

Nie będziemy Cię oszukiwać – motywacja nie jest trwała, a utrata kilogramów nie jest łatwa, ale jest możliwa. I z pewnością staje się łatwiejsza jeśli odpowiednio przygotujesz się do tego procesu. Postanowiliśmy Ci to ułatwić i przygotowaliśmy dla Ciebie 3 niezawodne narzędzia ułatwiające zmianę nawyków żywieniowych. 

Spis treści:

Jak się zabrać za realizację postanowień noworocznych?

Zanim przejdziemy do konkretów warto zrozumieć czym jest nawyk. Nawyk to zautomatyzowana czynność nabyta w procesie powtarzania. Nawyk składa się z trzech komponentów (bodziec, zachowanie, nagroda). Te trzy komponenty pojawiają się za każdym razem kiedy palimy papierosy czy jemy ciastko. Za każdym razem kiedy sięgamy po coś co nas ukoi, wzmacniamy proces tej aktywności, aż do momentu jej zautomatyzowania. 

Jeśli chcesz zacząć pracę nad nawykami postępuj według schematu:

  • Odpowiedz sobie na pytanie: Jakie aspekty życia chcę zmienić?

Rada: Pogódź się ze swoim charakterem i rozwijaj mocne strony.

  • Nadaj tym rzeczom priorytety

Rada: Pamiętaj, że są rzeczy ważne, mniej ważne i te jeszcze mniej ważne 🙂

  • Znajdź logiczne i emocjonalne powody

Rada: Pierwszym krokiem do wdrożenia w swoim życiu zmian jest poświęcenie im uwagi.

  • Sformułuj swój cel

Rada: Na miarę swoich możliwości

6 nawyków, które warto wprowadzić w 2022 roku

Poniżej przedstawiamy listę nawyków, które świetnie sprawdzą się jako postanowienia noworoczne na 2022 rok. Do każdego nawyku dopisaliśmy rady, dzięki którym ten proces stanie się łatwiejszy, przyjemniejszy i zdecydowanie bardziej skuteczny:

odchudzanie w cateringu dietetycznym

#1 Zdrowe odżywianie, które może być łatwiejsze

Jedną z głównych trudności w realizacji postanowienia “chcę jeść lepiej” jest brak czasu na gotowanie i zakupy, a także brak pomysłów na posiłki. Jeśli też tak masz, to nie jesteś jedyny/a. Czy wiesz, że możesz jeść zdrowo i przepysznie każdego dnia nawet jeśli nie masz czasu, albo nie lubisz gotować? Wejdź na Dietly i zamów catering dietetyczny, który dostarczy Ci pyszne posiłki każdego dnia. Oferta jest tak zróżnicowana, że na pewno znajdziesz coś dla siebie – w zależności od tego, jakiego rodzaju diety szukasz i jakiej kaloryczności potrzebujesz. Zajrzyj również do naszych rankingów cateringów, w których zebraliśmy najciekawsze oferty.

Catering dietetyczny sprawdzi się u wszystkich, którzy:

  • chcieliby poświęcić więcej czasu na samorealizację, a mniej na codzienne obowiązki,
  • chcieliby zmniejszyć ilość wyrzucanego jedzenia i przyczynić się do ochrony środowiska (prawie połowa Polaków wyrzuca żywność głównie z powodu jej zepsucia!),
  • chcieliby jeść zdrowe i zbilansowana posiłki dostosowane do indywidualnych potrzeb,
  • są znudzeni tradycyjnymi potrawami i chcieliby odkryć nowe smaki.
zamów catering

Dietly stworzyliśmy z myślą właśnie o takich osobach. U nas możesz szybko wyszukać catering w swoim mieście, sprawdzić opinie innych klientów i zamówić tę dietę, która przypadła Ci do gustu. Na Dietly możesz również porównać wybrane diety i dobrać odpowiednią kaloryczność dzięki naszemu konfiguratorowi diet. I to wszystko na jednej stronie! Zamawianie cateringu jeszcze nigdy nie było takie proste.

#2 Ćwiczenia

Wybierz ten ruch, który lubisz, a nie ten, który spala największą ilość kalorii. Żeby wybrać odpowiedni rodzaj aktywności fizycznej odpowiedz sobie na następujące pytania: Ćwiczenia spokojne czy dynamiczne? W pomieszczeniu czy na świeżym powietrzu? W grupie czy w pojedynkę? 

las slonce bieganie sport kobieta cwiczenia

#3 Jakikolwiek ruch

Wymień ostatnią przesiadkę komunikacją miejską na spacer, wybieraj odległy paczkomat, a do pobliskiego sklepu chodź na nogach.

#4 Picie wody

Kup duży dzbanek na wodę i miej go zawsze na biurku. Zbuduj zasadę 1 kawa=1 szklanka wody.

#6 Uważne jedzenie

Przed posiłkiem przejdź z trybu działania do trybu bycia, ogranicz rozpraszacze uwagi podczas jedzenia: odłóż telefon, wyłącz telewizję i laptopa. Rób sobie przerwy w trakcie posiłku i pytaj się siebie: “Czy wciąż jestem głodna/y?”

kwiaty wazon

3 narzędzia dzięki którym zrealizujesz swoje postanowienia noworoczne:

Żeby ułatwić Ci realizację postanowień noworocznych przygotowaliśmy dla Ciebie 3 niezawodne narzędzia ułatwiające zmianę nawyków. Mamy jednak jedną ważną informację na początek- pamiętaj, że to tylko narzędzia, które pomogą Ci nadzorować postęp lub ewentualnie zmotywują Cię do czegoś. Trzeba jeszcze zrozumieć cały proces i odpowiednio się do niego przygotować. Podobnie z samym nawykiem- jeśli nie wiesz co robić to motywacja wyparuje z Ciebie kolejnego dnia. Do budowania dużych nawyków serdecznie polecamy dwie książki: “Siłę nawyków” Charlessa Duhigga lub “Atomowe nawyki” Jamesa Cleara. A teraz przejdźmy do konkretów!

#1 Kalendarz – narzędzie dzięki któremu zrealizujesz swoje postanowienia noworoczne

To najprostsze narzędzie na świecie, ale za to jakie skuteczne! Zawsze kończ dzień planowaniem kolejnego. Planuj tylko ⅔ czasu, zakładaj, że sprawy do załatwienia zajmą o 25% więcej czasu. Zostawiaj przestrzenie pomiędzy wydarzeniami i grupuj obowiązki. Podziel rzeczy na sprawy ważne/ nieważne i pilne/niepilne. Przy każdej zaplanowanej sprawie zadaj sobie pytania: Czy to jest ważne? Czy to jest pilne?. Dzięki temu kolejność zadań stanie się bardziej czytelna.

kalendarz mikronawykow

#2 Nawykownik – narzędzie dzięki któremu zrealizujesz swoje postanowienia noworoczne

Ustal cele i nawyki, a następnie wypisz wszystkie nawyki do nawykownika i codziennie je monitoruj. Nawykownik to po prostu tabela, pomagająca śledzić postępy w budowaniu nawyków. Wydrukuj i powieś nawykownik w widocznym miejscu np. na lodówce. To narzędzie pomaga śledzić postępy w budowaniu zdrowych nawyków. Nawykownik jest prostym narzędziem, ale bardzo motywuje do działania. 

>>> Pobierz kalendarz mikronawyków

#3 Aplikacje do śledzenia nawyków – narzędzia dzięki którym zrealizujesz swoje postanowienia noworoczne

Odpowiednie dla wszystkich osób- początkujących sportowców i tych bardziej zaawansowanych. Krótkie i skuteczne treningi trwają tylko 7 minut dziennie, idealne dla tych, którym brakuje czasu. Aplikacje śledzą postęp odchudzania i spalone kalorie, dzięki czemu możemy łatwo sprawdzić postęp treningu. 

Aplikacja, jak sama nazwa wskazuje, przypomina o piciu wody. Dzięki alarmowi wodnemu będziemy w stanie rejestrować spożycie wody w trakcie dnia. Po wprowadzeniu danych aplikacja oblicza ilość wody potrzebną naszemu ciału. Wyznacza cele i określa kiedy mamy pić wodę. Twórcy aplikacji gwarantują, że z pomocą aplikacji wytworzymy zdrowy nawyk picia wody w 42 dni.

Większość dietetycznych weteranów powinno znać te aplikacje, a szczególnie Fitatu i MyFitnessPal bo Cronometr to nowość, która zapowiada się całkiem interesująco. Niestety aplikacje do liczenia kalorii nie zwalniają z gotowania, robienia zakupów i ważenia produktów. Więc jeśli chcesz odjąć sobie trochę pracy zamiast jej dodawać sugerujemy zamówienie cateringu na Dietly. Dzięki temu oszczędzisz cenny czas, który możesz wykorzystać na budowanie pozostałych nawyków.

Bardzo przejrzysta i prosta aplikacja, która dokładnie śledzi codzienne kroki, przebyty dystans, spalone kalorie i inne dane dotyczące zdrowia. Dzięki wbudowanemu licznikowi, aplikacja nie “zjada” dużo baterii i liczy kroki nawet gdy telefon masz w kieszeni lub plecaku.

smile szczęście

Podsumowanie: jeśli pragniesz zrealizować swoje postanowienia noworoczne

Przyznaj przed samym sobą, że wszyscy mamy surowego wewnętrznego krytyka i każdemu zdarza się ponieść porażkę w dążeniu do celu. Pozwól się zmotywować wewnętrznemu przyjacielowi, temu życzliwemu, pełnemu akceptacji głosowi, który łagodnie Cię zachęca. Trzymamy za Ciebie kciuki!

dietly zamów catering

Popularne wpisy na blogu:

Pomysły na potrawy z dynią – zdrowe przepisy
Obiady BEZ mięsa – 550 kcal – przepisy
Jarmuż, cebula, natka pietruszki, ciecierzyca, kiełki, pomidor, winogrona – zwykłe produkty czy superżywność?
Nadwaga i otyłość wśród polskich dzieci – jak sobie z tym radzić?
Jak zrobić zdrowe smoothie?
Cukier w diecie dziecka – jak zmniejszyć jego ilość?
Szybkie przepisy z kuchni Dietly – placki sernikowe, krem z batatów i makaron w cukiniowym sosie
Szybkie przepisy z kuchni Dietly – kulki mocy, pasta z tuńczykiem i greckie kaszotto
Etykiety na produktach – jak je czytać, aby nie robić niezdrowych zakupów
Dieta a wesele – jak jeść podczas świętowania?
Czy dodatki do żywności są bezpieczne? Cała prawda o składnikach “E”
Suplementy diety stosowane w sporcie – co naprawdę działa?
Dieta MIND – odżywianie poprawiające pracę mózgu
Co przygotować na II śniadanie dla dziecka? Zdrowe wskazówki
Wpływ reklamy medialnej na wybory żywieniowe konsumentów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *